25 aug. 2010

rupebas morgonkoll - 25 augusti

Varför tiger kyrkan i abortfrågan?
Lisbeth Enevärn skriver i Dagen:  "Jag är en av de kvinnor som sitter i kyrkbänken och bär på en hemlig sorg. När jag var ung genomgick jag två aborter.
........
Jag vill uppmuntra pastorer och ledare att våga ventilera abortfrågan. Både kvinnor och män i kyrkan behöver det. Ett sår som aldrig behandlas blir varigt och infekterat. Ju tystare vi kristna är, desto större blir lidandet när det bara får fortgå utan att någon protesterar. Med min egen bittra erfarenhet av abort kan jag ärligt säga: Våga ta upp ämnet abort, våga stå upp för livet!"

 Stark tro på Jesu snara återkomst
Ifølge en spørreundersøkelse foretatt av Pew Research Center i USA svarer 41 prosent av de spurte amerikanerne at de venter at Jesus vil komme igjen i løpet av de nærmeste 40 år
For 11 år siden, i mai 1999, var det til sammenligning 44 prosent som trodde at Jesu gjenkomst ville finne sted i løpet av den kommende før tiårsperioden.  Korsets Seier / Norge

Inga kommentarer: