24 feb. 2011

En hälsning från Gnistes

 Vi har här på rupeba.se många gånger publicerat artiklar om den dramatiska branden hos familjen Gniste i Uddevalla, hur de mirakulöst räddades ur lågorna, och om den långa vägen tillbaka för Håkan (Du kan läsa flera av inlägen längst ned i detta blogginlägg). Vi fick just en hälsning från Håkan, med tillstånd att publicera den:
Hej Rut och Peter!

Ville bara knacka ned några rader och tala om att jag följer era eskapader

med intresse och glädje. Har ju inte kunnat göra det under en tid
av förklarliga skäl. Har nu gjort det ett tag...

Läste idag på morgonen, innan jag for till Fristaden, om gamla "Sexan". För
min del är det kongressernas måndagsförmiddagar, som hölls där för ungdomar, som är "heliga" minnen.

Jag är så tacksam för all bönehjälp, har gått igenom arkiven.

Tacka gärna syskonen!

Jag är ju ute och predikar en del i regionen, har också en del ledarsamtal/träning.
Bl.a. leder jag en ledarskola för fyra församlingars ledargrupper här i Uddevalla.

Sakta, men säkert, är jag på väg tillbaka och framåt på en spännande resa.


Ja, några korta rader...


Rut och Peter!

Gunilla och jag uppskattar er mycket,
tänker på och ber för er och ert arbete emellanåt.

God bless!

Håkan.

12 Nov 2010
"Natten till tisdagen den 3 mars förra året vaknade familjen Gniste av att det börjat brinna på övervåningen. Gunilla och alla barn sprang ut. Men Håkan kom efter, han försökte släcka elden men lyckades inte. ...
30 Jun 2010
UDDEVALLA Helgens kyrkliga midsommarfest i Uddevalla avslutades med predikan av fristadens Håkan Gniste. Det var hans första sedan den hemska branden för ett år och fyra månader sedan.
23 Mar 2009
"Den svårt brännskadade pastorn från Uddevalla, Håkan Gniste, börjar långsamt återvända till livet. Han öppnar ögonen ibland och reagerar på tilltal. Församlingen inleder idag en fasteaktion för Håkan Gnistes helande. ...
03 Mar 2009
"Vid en villabrand i Uddevalla i morse brännskadades pastorsparet Håkan och Gunilla Gniste. Håkan Gniste är svårt skadad och förd till Universitetssjukhuset i Linköping, Gunilla Gniste vårdas på Näl, regionsjukhuset i Trollhättan. ...

Inga kommentarer: