18 feb. 2011

Pengarna eller livet!

Den traditionella rånarrepliken "Pengarna eller livet" har tagits upp av Frälsningsarmén i Danmark. Förmodligen efter förebild av en tidigare reklamkampanj i Göteborg. Insamlingsbössorna har devisen "Pengene eller vi synger!"

Jag vet inte vad som är mest hotande, rånarens hot om livet, eller Frälsningsarméns hot om ännu en sång, men jag tror absolut på att humor är ett bra sätt att kommunicera på. Om du klickar på insamlingsbössan kommer du automatiskt till den danska sidan där du kan donera pengar.

Men mitt tips är att du ska ge dina pengar till Frälsningsarmén i Lettland. Men jag vet inte vad jag ska hota med. Vi finns ju så långt bort så du kan ju inte höra vår sång hur startk vi än sjunger. Om du klickar här kommer du till Lettlands insamlingssida.

Inga kommentarer: