4 apr. 2011

Attentatsmän: USA-pastor skyldig till dådet

Civila FN-tjänstemän överfalls och dödas i Afganistan. Några av dem halshöggs. Attentatsmännen försvarar sig med att det inte är deras fel. De påstår att det är en amerikansk pastor som har bränt Koranen som är skyldig.

Jag tycker att det är helt förkastligt av den amerikanska pastorn att bränna Koranen. Men jag tycker ända att det finns en skillnad mellan att bränna böcker och att halshugga människor.

Det finns många som fördömer den amerikanske pastorn, men kritiken mot mördarna verkar vara lågmäld.
Jag förbluffas över att man kan säga att visserligen halshugg jag några människor, men det var inte mitt fel. Det var någon annans fel.
Dagen   DN   DN

/PB

1 kommentar:

Klartexten sa...

Varför är det förkastligt att bränna koranen? Dom kan bränna bibeln om dom vill! Två brasor och inte mer med det!

Yttrandefriheten är en förutsättning för verklig demokrati! Vi måste värna den, kosta vad det kosta vill!