10 maj 2011

Felaktigt om Frälsningsarmén

Från Sydsvenska Dagbladet:
"Jag kan inte, och vill inte uttala mig för Frälsningsarméns räkning. Jag är inte medlem där. Men jag vill berätta min historia!
Kalla Faktas program skulle, vad jag förstått, från början handla om rörelsens framtid och nuvarande verksamhet. Men kom helt att handla om homosexualitet. Där det sägs att Frälsningsarmén är en rörelse som får/samlar in flera miljoner kronor varje år, bland annat genom pengar från staten. Det tycker Kalla Fakta är fel därför att Frälsningsarmén vägrar, enligt Kalla Faktas ”granskning”, hjälpa homosexuella – dessa skulle vara utstötta ur Frälsningsarmén både som medlemmar och inom hjälpverksamheten.
Detta är en felaktig och snedvriden bild av Frälsningsarmén. Till armén är alla välkomna, de frågar inte ens om du är hetero eller homo, behöver du hjälp så får du det. Jag är en av många som fått hjälp av armén. Jag är öppet homosexuell, om någon frågar vill säga ..."

Inga kommentarer: