22 aug. 2011

rupebas morgonkoll den 22 augusti

rupebas morgonkoll
Vindar av förändring
Sverre Larsson i Världen idag - "Vi lever verkligen i förändringens och spänningens tider, både på det politiska och religiösa planet. Händelserna i Norge på senare tid, den ekonomiska krisen inom euroområdet och inte minst den prekära situationen i den amerikanska ekonomin har försatt världsmedborgarna i en nervös spänning. Och den är utan tvekan befogad."

Naiv analys av Pridedeltagande
Dagen - "Pridefestivalen är inget smörgåsbord med olika synsätt och uttryckssätt utan en sexualpolitisk manifestation för RFSL:s krav på särlagstiftning och vuxenperspektiv. Därför är det olämpligt att kristdemokrater deltar."

Jonna gifter sig med en ofullständig man
Marcus Birro skriver i Expressen - "Den 17 september ska jag gifta mig. Vi har bokat ett palats i Venedig. Jag är så nervös att jag får svettiga darrningar i hela kroppen bara jag tänker på det."

Inga kommentarer: