30 sep. 2011

rupebas morgonkoll den 30 september

rupebas morgonkoll

Marcus Birro: Ingen dömer dig hos oss, Petzäll.

Expressen - "Välkommen till sällskapet, herr Petzäll. Vi är många som bär en osynlig solidaritetsstjärna på kavajuppslaget. Nu har du nycklarna till att få se den glittra. Nu är du en av oss, en medborgare i landet Utanför."

Dödahavsrullarna ute på internet
Dagen - "De äldsta kända versionerna av Bibelns originaltexter, Dödahavsrullarna, fullbordar nu sin resa från den judeiska öknen ut i cyberrymden. Med ny teknik har man fått fram hittills oläsliga meningar och bokstäver i dokumenten."

”Jag orkar inte med motståndet”
Sändaren - "Jag har lämnat kyrkostyrelsen för Gemensam framtid. I första hand har jag rent personliga skäl. Men de gör att jag inte tror mig orka föra framtidens talan. För det är vad som nu behövs, skriver PA Sahlberg.  Kampen om makt, som står mellan så kallade evangelikaler och så kallade liberaler handlar inte främst om bibelsyn. Inte heller om människosyn. Den handlar om evangeliets och kyrkans hjärta. Och båda falangerna riskerar köra vilse."

Inga kommentarer: