7 okt. 2011

Marcus Birro som partiledare?

Marcus Birro skriver om sitt infall att kandidera som partiledare, vilket resulterade att han varken blev partiledare eller programledare i TV. Birro skriver i Expressen:

"Jag måste vara en idiot som ville in i den världen. Jag har fortfarande en rätt löjlig, naiv liten dröm som går ut på att man försöker vara den man är, så långt det går, och att man står för det man tycker, så långt det går. Som ett led i denna rörande, patetiska lilla dröm, valde jag att kandidera till partiledare för ett litet parti som ingen röstar på, men alla har åsikter om.
Det blev inte så. Till råga på allt och mitt i eländet fick jag sparken från ett tv-jobb där de inte ansåg att det är förenligt att ha en åsikt och prata med människor med andra åsikter. Det går överallt annars, men inte i tv. Ni som tittar förväntas inte kunna hantera en programledare med åsikter.
"

Läs mer

Inga kommentarer: