4 aug. 2013

Tidig semestersöndagsmorgon den 4 augusti

Veckorevy från min utkiksplats på livet

Ännu en vecka! Min utkiksplats den här veckan har många timmar varit min strandstol. Sol, värme och bad. Tid att läsa och reflektera.

Men jag har också fått lämna strandstolen då och då för att gå in och fortsätta redigeringen av "Gåvoboken". Jag räknar med att vara färdig med det arbetet någon gång den kommande veckan.

Under veckan har också Frälsningsarmén fått en ny general. Höga Rådet inom Frälsningsarmén har varit samlade för att besluta vem som skulle bli Frälsningsarméns 20:e general. Beslutet kom i lördags. Det blev Schweizaren André Cox.

Nu, då semestern snart är slut, är det dags för packning inför flytten till Norge i slutet av månaden. Även om det är mycket arbete med själva flytten, ser vi fram till arbetsuppgifterna som väntar.

Men innan dess är det många saker som ska hända. Bland annat ska vi tillsammans med kåren i Oskarshamn genomföra "Ölandsdagen" den 18 augusti, med möten i Enerum, Södvik och Borgholm.

Men nu är det snart dags för en ny vecka och jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: