25 okt. 2013

Du är den ende...

Lill Lindfors har på ett fantastiskt sätt sjungit sången "Du är den ende" in i våra hjärtan. Vad Lill Lindfors inte visste var att det var en kärlekssång till Jesus hon sjöng. Det kan man läsa i Svenska Dagbladet. Där citeras Lill Lindfors:  "Självklart har jag sett rubriker som ”Du är den enda, Lill” när jag gått igenom pressklippen inför intervjun. Det var poeten Bo Setterlind som skrev texten till ”Du är den ende” med rader som ”Du är den ende som hemligen ser mig. Fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig. Min längtan är bara du. Blott du ger mig ett enda litet ord, är jag din”.
–Jag var inte beredd på succén för man vet inte vad som slår. Men den berörde nog folk genom beskrivningen av en hemlig kärleksdröm, ”ingen som du fast du hör till en annan”. Långt senare sa Bo Setterlind till mig att texten var riktad till Jesus
."

Här kan du höra Lill Lindfors sjunga sången. Den som la ut klippet på Youtube visste nog inte heller att det var en sång om Jesus eftersom han lagt ut en bild på en man och en kvinna. Men om du bortser från bilden och förstår att det är en sång till Jesus är den extra väl värt att lyssna på.





Inga kommentarer: