18 nov. 2013

Det tredje löftet

Ordinationen som frälsningsofficerare
Jag har tidigare berättat om två livsavgörande löften som jag avgett. Du kan läsa dem HÄR och HÄR.

Nu är vi framme vid det tredje och sista löftet. Det var det förbund jag undertecknade då jag blev officer i Frälsningsarmén 2009.

Här är mitt löfte och förbund:
"Kallad av Gud att förkunna evangelium om vår Herre och frälsare Jesus Kristus, som officer i Frälsningsarmén, överlåter jag mig åt honom i detta förbund,

till att älska honom över allting och tjäna honom så länge jag lever

till att vinna människor och göra deras frälsning till min viktigaste livsuppgift,

till att ta hand om de fattiga, ge de hungriga mat, klä dem som inte har kläder, bli vän med dem som saknar vänner,

till att hålla fast den kristna tron som den uttrycks i Frälsningsarméns lärosatser och principer och genom Guds nåd vara en trovärdig officer."

Då jag läser detta idag säger det ja och amen till allt som ingår i förbundet.

Jag tycker det är fantastiskt att få lova att älska Gud över allting, och att få tjäna honom så länge jag lever. Inte så länge jag är i aktiv tjänst, utan så länge jag lever.

Det är också viktigt att inte glömma bort vad som är vår viktigaste livsuppgift, att människor ska bli frälsta!

Jag och alla andra officerare borde säkert läsa detta oftare så att vi inte glömmer bort vad vi lovat, vad vi är till för och varför vi lever.

Rut och jag undervisar och predikar i många olika sammanhang dessa dagar. Två gånger denna månad har vi fått denna fantastiska kommentar från olika officerare då vi undervisat om visionen att vara en Frälsnings-armé i vår tid: "Jamen, det var ju därför vi en gång blev frälsningsofficerare!"

Varför lever du? Vad är din livsuppgift? Vad är det du brinner för? Vad är din kallelse i livet?

/PB

Inga kommentarer: