4 jan. 2014

Utmaningen GT



- Dagens bibelläsning:
Psalm 5 och 6


- Minikommentar:
Nåd som en sköld - Psalm 5

"Ty du, HERRE, välsignar den rättfärdige, du omger honom med nåd som med en sköld." (Ps 5:13 FB)
Läs mer HÄR...
 ________________________
"Herren har hört" - Psalm 6
"HERREN har hört mitt rop om nåd, HERREN har tagit emot min bön." (Ps 6:10 FB)
Psalm 6 är bön i djupaste nöd:
"Min själ är mycket förskräckt. HERRE, hur länge?" (vers 4)
"Jag är trött av mitt suckande, var natt blir min bädd genomvåt, jag dränker sängen med tårar." (vers 7)
Läs mer HÄR...
 ______________________________
UTMANINGEN handlar om att läsa Nya Testamentet och Psaltaren på ett år. Vill du vara med? Skicka ett mail till info@rupeba.se med texten "Jag antar utmaningen" så skickar vi den digitala bibelläsningsplanen med länkar för hela året, samt studiefrågor varje vecka under 2014 med möjlighet att kommentera, fråga, diskutera. Läs mer HÄR...

Inga kommentarer: