20 mars 2014

Kraften i dig!

Det är inte ofta som jag tar ett kort inne på herrtoaletten. Men det gjorde jag nu i veckan. Vi satt och väntade på ett flyg som var försenat, och efter en stund behövde jag uppsöka herrtoaletten.

Då jag stängt dörren efter mig såg jag att det fanns ett klistermärke på insidan med texten "The power in you" (=kraften i dig). Först trodde jag det var en annons för ett batteri. Men vem vill väl ha ett batteri i sig?
Vid närmare betraktande såg jag att det var en dryck man annonserade för. Jag har aldrig prövat den drycken, men jag är tveksam till att den skulle vara ett svar på människans kraftlöshet.

Jesus säger att vi ska få kraft när den Helige Ande kommer över oss (Apg 1:8). Han säger vidare, då han talar om den kommande pingstdagen, att den som är törstig får komma till honom och dricka, och ur den som tror ska det komma strömmar av levande vatten (Joh 7:37).  

Den drycken har jag prövat och mitt vittnesbörd är att det är mycket bättre att ha källan till kraft inne i sig som kan flöda ut med strömmar av levande vatten, än att dricka den ena burkläsken efter den andra med tvivelaktigt resultat.

Kom och drick, lyder uppmaningen från både den Helige Ande och församlingen (Upp 22:17). Det tror jag mer på än ett klistermärke på herrtoaletten på en internationell flygplats.

/PB

Inga kommentarer: