30 mars 2014

Nu laddar vi för Island!

Ny vecka med nya möjligheter!
Igår (söndag) hade vi en heldag på kåren i Sandvika med gudstjänst och bibelstudium. Lokalen var fullsatt under förmiddagsgudstjänsten och musikkåren från Sandvika/Asker spelade.

Den här veckan är det Island som gäller. Vi ska ha en kursdag för medarbetarna i Frälsningsarmén på Island och Färöarna. Man räknar mellan 30 och 40 personer i den gruppen. Nästa söndag ska vi ha möte i Akureyri på nordsidan av Island.

Vi fick inbjudan till kursen för någon vecka sedan och imponerande nog kunde jag nästan förstå innehållet i inbjudan. Här kan du testa dina kunskaper i isländska:
 
Jag är inte helt säker, men jag tror det står:
Kära medarbetare i Frälsningsarmén på Island och Färöarna
MEDARBETARDAG
Fredag den 4. april mellan 11 och 16 har vi en medarbetardag (och så platsen)
Dagens tema är: Vad är Frälsningsarmén och vad är min plats där?
(Sedan står det något om Rut och mig. Kan "foringahjonin" betyda löjtnanterna?)
Var hjärtligt välkomna till ????

Välkommen med synpunkter och rättelser av min isländska.

/PB

Inga kommentarer: