19 maj 2014

Varför talas det så lite om Jesu återkomst?

Under den här vinjetten lägger vi med jämna eller ojämna mellanrum in äldre inlägg i repris. Inlägg som har publicerats tidigare på rupeba.se och som är väl värda att sägas ännu en gång. Detta inlägg publicerades i maj 2009.

På väg till Klaipedia i Litauen för att delta i en konferens om Mission Support.
Så fort jag kommer till Arlanda och har kommit igenom säkerhetskontrollen ser jag att jag har en halvtimme på mig innan det är dags att gå ombord på planet. Jag hittar en Internet-automat och sätter mig för att kolla läget. Det är alltid intressant att se trafiken på vår hemsida. Hur många besök har vi haft i dag? Lite förvånad kan jag ju vara att det är så många människor från så många delar av världen som hittar fram till vår hemsida.

Då jag skannar igenom vad som hänt under dagen, fastnar mina ögon på en artikel i Dagen med rubriken: Förkunnelsen om Jesus återkomst har tystnat. Kommer Jesus snart? Den frågan har människor ställt sig i hela kristenhetens historia. Redan de första kristna trodde att han skulle komma under det första århundradet. Desto mer borde vi, med den historiska utvecklingen som bakgrund, vänta Jesus nu.
 
Läs mer HÄR...

PS
På tal om Jesu återkomst! Har du sett att jag har en serie bibelstudier om Jesu återkomst. Det är tre ljudfiler med undervisningspass och medföljande anteckningar. Du finner serien i högerspalten på rupeba.se.

Inga kommentarer: