1 juni 2014

Tidig söndagsmorgon på Jelöy

Veckorevy från min personliga utkikspunkt på livet

God söndagsmorgon. Nu har vi kommit in i den första sommarmånaden. Och sommar är det även till vädret.

Den gångna veckan har ett femtiotal pensionerade frälsningsofficerare varit samlade på Jelöy (Norge) för en semestervecka. Det var en internationell samling med deltagare från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Schweiz och Storbritannien.
Lokalen i Moss var välfylld på Kristi Himmelfärdsdagen
I torsdags, Kristi Himmelfärdsdag, var det två möten med alla officerarna tillsammans med Moss kår. Rut och jag talade i var sitt möte på engelska och vi tolkade varandra till "skandinaviska". Det tror jag inte har hänt tidigare att vi bägge två stått i talarstolen en hel predikan.

Idag blir det invation på Jelöy. Det är Sentraldivisjonen som inbjuder på "Felleskapsdag". Igår kväll började förberedelserna. En utomhusscen byggdes, en "hoppborg" för barnen fylldes med luft, scouterna från Moss kår förberedde grillningen och musikkåren, Östfold Brass, övade.

Rut och jag talar på de båda storsamlingarna och jag kommer att ha ett bibelstudium under dagen. Ja, det blir verkligen en heldag! Jag återkommer säkert med bilder från dagen.

Under nästa vecka infaller pingsthelgen och Rut och jag ska tala på en pingstkongress i Torshavn på Färöarna.

Jag önskar dig en välsignad kommande vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: