23 apr. 2017

Tidig söndagsmorgon i Ålesund den 23 april

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Det finns många fina städer på Norges västkust. Ålesund är en av de vackraste. Så var vi här igen. Det är ett år sedan sist. Temat för Bibelhelgen är "Vägen vidare".
Frälsningsarméns lokal mitt i Ålesund

I inledningen på helgen ställde Rut oss inför frågan om hur det gångna året har varit. Har vi gått vidare på vägen? Har vi gått tillbaka? Eller står vi stilla? Har vår relation till Herren fördjupats? Har vår iver att vinna andra för Guds rike ökat?

Ja det är viktiga frågar att stämma av sitt liv med. Vi är alla på väg. Vi fattar varje dag val som är med att bestämma våra livsval. Vem vill jag vara? Vem vill jag bli?

Under lördagen hade vi bibelstudier på eftermiddagen och bön- och lovsångsmöte på kvällen.

Idag har vi den avslutande gudstjänsten för bibelhelgen och därefter reser vi tillbaka hem till Jelöy i Moss, och förbereder oss för en ny vecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig,
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: