2 apr. 2017

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 2 april

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Våren är här!! I varje fall ser det så vissa dagar. Och då vi börjar se vårtecken förstår vi att sommaren inte är långt borta.

Vårens ankomst påminner oss om att det är dags att se framåt mot sommaren. Ett varsel om den kommande sommaren är att det börjar komma inbjudningar till sommarens konferenser. Den gångna veckan var det Frälsningsarmén i Örnsköldsvik som skickade ut inbjudan. För fjärde året i rad inbjuder de till Bygget Norr.

Den kommer att hållas den 4-6 augusti på EFS-gården Solbacken. Programmet kan du ladda ner HÄR.

Jag tycker att det ser spännande ut, så Rut och jag räknar absolut att åka dit. Du är välkommen du också.

En helt annan sak som är spännande just nu är det är så många som följer med i UTMANINGEN - GT på två år, där vi läser ett kapitel om dagen under två år.

Alla som vill får vara med. De som anmäler sig kommer med på utsändningslistan och får ett mejl varje morgon med en mini-kommentar till dagens kapitel. Vill du också vara med? Du behöver bara skriva ett mejl till info@rupeba.se och skriva UTMANINGEN, så blir du också mer.

Då vi förra året läste Nya Testamentet sammanställde jag årets kommentarer i NT-boken, samlade i fyra A5-pärmar, tillsammans över 1200 sidor.

Jag kommer att göra på samma sätt i år. Den första delen av GT-boken är nu färdig och innehåller en översikt över Gamla Testamentet och kommentarer till de två första kapitlen i Bibeln.

Men det kommer jag att beskriva mer om i morgon.....

Med önskan om en välsignad ny vecka,
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: