2 juli 2017

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 2 juli

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Veckan började i måndags med två officersmöten på Templet i Oslo. Det var avslutningen på Frelsesarmeens kongress.

Kongressmötena har varit välbesökta. Jag har ingen tillförlitlig statistik på antal deltagare, men en kvalificerad gissning är att det var någonstans mellan två och tre tusen personer samlade på huvudmötena.

De övriga veckodagarna har vi mest ägnat oss åt kontorsarbete. Vi börjar ju närma oss slutet för vår vistelse i Norge och det finns mycket att sortera efter fyra års tjänst i landet.

Inom den personlig sfären fick vi ett mejl från yngste sonen som sjösatte sin nya båt. Båten har fått ett något ovanligt namn. Den fick namnet RUT(H) för att hedra mödrarna. Sonens mor heter Rut och svärmor heter Ruth.

Mellansonen med familj kom under veckan hem från semester i Spanien. Eftersom flygplatsen där vi bor blev nerlagd för något år sedan fick jag ta båten över till andra sidan Oslofjorden och hämta hem familjen från Torp flygplats, en halvtimme söder om färjeläget (Bilden: på väg över Oslofjorden).
Nu har sommaren kommit till Jelöy och på lördagen tog vi promenade (5 minuter) ner till stranden. Den närmaste badviken ligger nedanför vårt hus.Närheten till havet kommer jag att sakna.
Nästa vecka åker vi till Vestlandet och ska medverka i Turistkyrkan i Jörpeland.
Men just nu är det söndagsmorgon och snart tid att gå upp till förmiddagsmötet på kåren i Moss. Eller är det kanske sommaruppehåll på söndagsmötena? Det måste jag kolla innan jag går uppför backen till kåren...
Kåren i Moss
Ha en välsignad vecka!
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: