11 maj 2018

Rapport 2 från KING OF KINGS - Örnsköldsvik10-13 maj 2018


GÄSTBLOGGARE: FREDRIK


Hej kära läsare!
Jag har precis kommit till hotellet efter första mötet på konferensen som egentligen börjar imorgon, men alltså tjuvstartade lite ikväll.

Thomas Nordberg hälsade välkomna och berättade att ca 350 är föranmälda till konferensen och att man väntar att ännu fler kommer att ansluta. Han inledde med att säga att konferensen handlar om  mobilisering (samma ord som General Cox använde under Frälsningsarméns nationella samling för två veckor sedan) och att Gud kan göra det vi inte kan göra. Nu verkar Gud ha en ännu större plan för detta än vi kan förstå. Statsminister Stefan Löven har bjudit in alla Nordiska statsministrar till ett ledarskapsmöte i Örnsköldsvik om två veckor. En slump? Knappast! Gud har kontroll! https://www.svd.se/lofven-bjuder-till-nordiskt-toppmote-i-ovik

Korset pryder alla nordiska länders flaggor. Vi läser i bibeln att det är en dårskap för alla som går förlorade. För oss som tror är det en Guds kraft! Låt oss be att helig ande får påverka i samtalen mellan de nordiska ministrarna.

Lovångsteamet med Kenneth i spetsen ledde oss i stark lovsång. I en av texterna sjöng vi: "Låt elden falla nu, hela oss du. Rör vid oss igen” och det blev verkligen en stark helig närvaro.

Martti Kallionpää från Finland delade ordet. Han började med ett personligt vittnesbörd och om sitt möte med ”Denne Jesus” som änglarna sa ska komma tillbaka på samma sätt som han rycktes upp till himlen. Han talade sedan om Jabes från 1 Krön 4. Det står inte mycket om honom mer än att han var mer ansedd än sina bröder och att han bad om 3 saker;
1. ”Herre välsigna mig”, 2. ”Utvigda mitt område”, 3. ”Låt Din hand vara med mig. Låt mig slippa olycka och smärta.” Och Gud lät det ske så som han bad. Ikväll fick vi be om det i våra liv/församlingar.  Gud har inte  några favoritbarn. Han älskar alla lika mycket och han vet vad du och jag behöver. När Martti efter predikan gjorde en inbjudan till förbön sa han att det under denna helg kommer att bli många tillfällen för förbön ”det här är bara det första”. Så fort lovsångsteamet började spela rusade ett hundratal deltagare fram för förbön. Häftigt! Vilket gensvar. Gud är god. Välsignelse över dig som läser detta. Gud vet vad du behöver och han vill ge dig det. God natt. / Fredrik
Inbjudan till förbön


Lovsång

Inga kommentarer: